Praktijk Gunst vindt het belangrijk dat cliënten (en hun ouders) tevreden zijn over de geboden hulpverlening. Hiervoor wordt onder andere gezorgd door middel van het periodiek evalueren van de behandeling middels een evaluatiegesprek. De behandeldoelen worden doorgesproken en de (ouder van de) cliënt wordt in de gelegenheid gesteld zich te uiten over de voortgang van de behandeling en de geboden hulp. Dit wordt vervolgens vastgelegd in een evaluatieverslag en tevens (bij afronding van het traject) gecommuniceerd naar de verwijzer.
Bij afronding van een behandeltraject, krijgt de (ouder van de) cliënt tevens de uitnodiging om een beoordeling te plaatsen over de geboden hulpverlening door Praktijk Gunst. Op deze manier kunnen zowel positieve punten als punten ter verbetering worden aangegeven. Deze zijn vervolgens (ongecensureerd) in te zien op de website. Daarnaast wordt gevraagd om de GGZ thermometer in te vullen, welke een indicatie geeft van hoe de (ouder van de) cliënt het behandeltraject heeft ervaren.
Wanneer een cliënt en/of diens ouder ontevreden is, kan diens ongenoegen of klacht worden geuit bij de behandelaar en/of regiebehandelaar. In gesprek wordt getracht voor een oplossing te zorgen die naar tevredenheid is van de (ouder van de) cliënt.
Een klacht kan ook ingediend worden bij de interne klachtenfunctionaris (jorne@praktijkgunst.nl o.v.v. Klacht), indien het voor de (ouder van de) cliënt niet wenselijk is om hierover in gesprek te gaan met de behandelaar. De klachtenfunctionaris zal de klacht dan in behandeling nemen en contact opnemen met de (ouder van de) cliënt en de desbetreffende behandelaar (en eventueel 3e behandelaar, welke niet betrokken is bij het zorgtraject) om de klacht te beoordelen en tot een voor de (ouder van de) cliënt passende oplossing te komen.
Indien bovenstaande niet lukt, is het mogelijk om hiervoor contact op te nemen met het onafhankelijke Klachtenportaal Zorg, waarbij Praktijk Gunst is ingeschreven. De ‘spelregels’ bij onvrede of een klacht zijn hier terug te vinden.
